Рекламна листовка с персонализиран талон за отстъпка върху химизирана хартия


Идеята за тази рекламна листовка дойде, след като взехме решение да участваме със собствена вложка в годишния печатен каталог Polygraphy Info 2012. Традицията е там да се демонстрират рекламни материали, които са нестандартни за изработване и по този начин привличат най-голямо внимание към себе си в каталога. Ето защо се спряхме точно на този печатен продукт, обединяващ до голяма степен процесите и услугите, в които имаме най-богат опит: офсетов печат върху химизирана хартия, пълноцветен печат на рекламни материали, персонализация чрез номерация, перфорация  и други, за които ще разкажа в статията.

Още от самото начало на проекта започнахме да се сблъскваме с най-различни проблеми. Първите неприятности се появиха с размера на листовката. Печатният каталог е във формат 230/230 мм. Ето защо намирането на химизирана хартия с размер, който да използваме рационално и без отпадък за този формат беше цяло предизвикателство. В крайна сметка успяхме да намерим доставчик на бяла химизирана хартия 55 гр/м2 във формат 50/70 см. В него събрахме 6 броя от листовките без да има значителен отпадък от хартията.

Химизирана хартияТя се използва в съвкупност от два или повече листа, имащи специално покритие. Съществува в три разновидности: само предаваща или само приемаща (с едностранно покритие); приемаща и предаваща (с двустранно покритие). При попълване с химикал или на матричен принтер между различните слоеве протича взаимодействие и се образува тъмно вещество в зоната на натиск. Този тип хартия се използва основно за производство на фактури и формуляри. Постоянните данни в този тип бланки се отпечатват предварително чрез офсетов или дигитален печат. Химизираната хартия се предлага в пет основни цвята: бял, жълт, зелен, син и розов.

Вложката ни е произведена от 2 листа (един само предаващ и един само приемащ) химизирана хартия. Характерното и интересно в случая е, че за лице на листовката се използва гърба на приемащия лист, а за гръб – лицето на предаващия. За да демонстрираме как работи химизираната хартия, на гърба на вложката поставихме судоку, а неговото решение се крие във вътрешността, където се предлага лесен начин за проверката му.

Отпечатването направихме чрез офсетов печат на двуцветната машина Hheidelberg Speedmaster 74-2, с която разполагаме. Чрез пълноцветната външна част целяхме да скрием до голяма степен съдържанието, което се крие във вътрешността на този рекламен материал (в нашия случай талон за отстъпка), поради малкия грамаж на избраната хартия. Във вътрешността използвахме печат само в два цвята (черен и червен), за да избегнем прозиране и смесване на различните съдържания, намиращи се отвън и вътре. В крайна сметка някои по-плътни елементи от вътрешността си личат и отвън.

На първата вътрешна страница демонстрирахме отпечатването на микротекст и фин растер. Естествено за тяхното разглеждане е необходимо използването на лупа (но за хората с добро зрение – не е 😉 ). На другата страница пък са отпечатани два талона с отстъпки, разделени с микроперфорация за лесно откъсване. Идеята е единият талон да може да се откъсне и подари, а другият да остане за получателя на рекламната листовка. Двата талона имат поставена поредна номерация, чрез която получателят на талона може да се възползва от своята отстъпка. Перфорацията и номерацията се поставят на машина, различна от използваната за отпечатването на вложката.

Тук е мястото да благодарим на Ralev.com за шрифта Ralev001, който предоставиха за свободно ползване точно по време на създаването на този рекламен материал. Чрез него бяха изписани голяма част от текстовете на листовката.

След отпечатването двата химизирани листа първо се окомплектоват, чрез набиране един с друг. Следващата операция е залепването им един към друг от всички страни (с изключение на мястото за отлепване, посочено във вложката), като по този начин изглеждат като един. За целта се използва специално лепило, което залепва химизираната хартия – предаващ към приемащ лист. Разбира се и тук срещнахме известна трудност, тъй като при съхранение под определена температура лепилото губи частично или цялостно свойствата си. Така се наложи във финалния етап да намалим размера на готовите вече вложки, за да премахнем предишния слой лепило, след което да ги залепим с нова партида от него. По този начин целият процес по изработката на този тип рекламен материал е завършен.

Освен в каталога Polygraphy Info 2012, рекламният материал бе разпространен и чрез персонализирани пощенски пликове до предварително изготвен списък с контакти. Поради липсата на стандартен плик с подобен размер, се наложи закупуването на други, с по-малък формат. Благодарение на поставената перфорация между двата талона, вложката се прегъваше лесно по средата и придобиваше компактен размер 115/230 мм, но затова се наложи допълнителна ръчна обработка :)

При интерес към този или други печатни материали може да изпратите запитване към нас, използвайки нашата форма.

Текст:

Снимки: Десислава Тодорова (Polygraphy Info), Антон Даскалов