Персонализирана печатна реклама с баркод за отстъпка


_DSC_0707За втора поредна година ние от Оптимал принт изготвихме рекламна вложка за печатния каталог Полиграфия Инфо. За разлика от миналогодишната, която беше отпечатана чрез офсетов печат, този път заложихме на дигиталния. Това стана благодарение на пуснатата в експлоатация в края на 2012-а година нова машина Konica Minolta Buzhub Pro C65hc. Самата технология позволява отпечатване на малки тиражи (самият каталог се разпространява в тираж от 500 копия, от които тази година около 400 бяха персонализирани), които да бъдат с множество и различни по вид персонализации. Самото персонализиране се използва все по-често в рекламните кампании на различни фирми, включително и от големи компании като Coca Cola. Пример за това е поръчката на 800 милиона етикета с персонализирани имена за всички страни от Европа. Персонализациите, на които заложихме ние ще разгледам в тази тема.

 

ПЕРСОНАЛИЗИРАНА НОМЕРАЦИЯ

print-barcodes

През миналата година единствената персонализация в отпечатаната рекламна вложка беше поставянето на пореден номер върху талоните за отстъпка, които предоставяхме. Тази година заменихме номерацията с баркод, като той може да бъде избран сред всички съществуващи стандарти. Ние се спряхме на такъв, комбиниращ едновременно букви и цифри. Причина за това е, че в получения код са комбинирани: номер на вложката, буквена комбинация от името на фирмата получател, както и друга служебна информация. Интересното в случая е, че може да се използва и номерация с неограничен брой цифри, променящи се по определена формула или пък комбинация от различни знаци. Благодарение на дигиталната технология липсва ограничението, при поставянето на номерация, включително и за цвета на номера (всеки символ може да е с различен цвят).

 

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ ПО ВИД ХАРТИЯpersonalized-papers

Още с възникването на идеята решихме, че трябва да предложим индивидуална оферта спрямо нуждите на всеки получател. Ето защо се спряхме на варианта с печат върху различни видове хартии. За вложката тази година използвахме 4 вида: химизирана, офсетова, хромова и ефектен картон. В зависимост от информацията за получателя или на база предишни поръчки при нас определихме вида хартия, върху която най-често отпечатва съответната фирма. Доколко сме били прави в избора си ще разберем след няколко месеца :). Чрез номера в талона всеки получава отстъпка за посочения вид хартия. В случай, че тази реклама се отпечатваше на офсетов печат щяхме да имаме по-голям брой изразходвани листа за подготовка на машината, отколкото искаме да отпечатаме. Общата бройка, както споменах е около 500, която разделихме между различните видове хартия. Така се получаваха по 100-150 рекламни вложки от всеки вид. Като се има предвид, че освен тази имаше още допълнителни персонализации, единственият избор за изпълнение бе дигиталният печат. Освен различието в самата хартия, на лицето на вложката е изписан и видът хартия, който е използван за съответната персонализирана бройка.

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ ПО ПОЛ

personalized-names

Още един признак, по който бяха разделени рекламните вложки беше визията, която бе изготвена за мъжете и жените получатели. Темата беше нашият коктейл от персонализаци с отстъпка до края на лятото. Персонализацията по пол се използва и в обръщението на гърба на вложката. Тук, както и на другите места с персонализация, се наложи използване само на главни букви, поради проблем, с който се сблъскахме при изготвянето на материалите.

 

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ ПО ФИРМА ПОЛУЧАТЕЛ

personalized-company-logos

Освен инициалите на фирмата получател, които са част от баркода на гърба на талона, на лицето има още няколко елемента на персонализация. На първо място това е името на получателя в конкретната фирма, до когото е адресиран каталогът. Освен това е изписано и името на фирмата получател.  Най-интересно е обаче присъствието на логото на компанията, до която достига рекламата. Това бе възможно за около 20 % от персонализираните вложки, поради съкратените срокове за изработка. Дали точно включването на логото на фирмите ще привлече повече внимание към самата реклама предстои тепърва да разберем. При всички положения това е още един интересен елемент на персонализация, който успяхме да включим във вложката.

 

Тук е мястото да изкажа своята благодарност на екипа на Полиграфия Инфо за перфектната база данни, която ни предоставиха, а също така и на Деси Тодорова за снимките, които направи за този материал.

Текст: