Как се прави фирмено лого


Фирменото лого е най-важната и запомняща се част от корпоративната идентичност на една компания. Причината за това е, че човек много лесно възприема и запомня едно изчистено изображение. Чрез присъствие на логото във всички рекламни форми (печатна, телевизионна, интернет) е много по-лесно да се разпознае фирмата и да се направят асоциации с нейните различни рекламни послания и кампании.

 

Какво представлява фирменото лого

Фирменото лого е съвкупност от един или няколко от следните елементи: текст, графика, символ, рисунка. Основно правило при създаване на лого е то да бъде максимално опростено, изчистено и ясно. Това гарантира лесна разпознаваемост и силно въздействие. Чрез такова лого ще накарате своите фенове да потърсят неговия скрит замисъл, а оттам ще постигнете основната цел, която следва да бъде оставяне на интересен и траен спомен за вашата марка. Особено важно е чрез логото да се прави асоциация с дейността на компанията или конкретен продукт. Не по-малко влияние оказва изборът на цветове и тяхното комбиниране, като тук основната препоръка е да не се използват повече от 2-3 цвята. Тъй като логото се използва и поставя върху различни медии е необходимо то да стои добре, както върху равни (печатна реклама и други), така и върху неправилни форми (чаши, химикалки и други). Ето защо в повечето случаи цветните лога имат и черно бял вариант, който да се използва при по-специфични случаи. Когато сте стигнали до извода, че ви трябва ново лого, то задължително се запознайте с това, какво използват конкурентите ви и в никакъв случай не искайте логото ви да прилича на някое от техните. Важно е да бъдете лесно различими и разпознаваеми на пазара. При всички положения следва да мислите за логото си като инвестиция във времето. Повечето големи компании правят само леки промени в логото си, така че то да бъде модерно, запазвайки общата си визия. Последното е видно и от графиката по-долу, в която може да се изследва промяната в корпоративните лога на няколко от големите световни компании.

logo-evolution-infographic-640x3445

 

Какви са грешките при създаването на фирмено лого

На първо място следва да се доверите на рекламна агенция или дизайнери, които наистина имат богат опит в изработката на лога. Така ще избегнете създаването на неприятно първо впечатление, когато още дори не сте стъпили на пазара. Характерна грешка са правенето на сериозни инвестиции в оборудване и спестяването на средства за създаване на професионално лого. Самото то има живот поне 10 години и в тази връзка изборът на изпълнител на база най-ниска цена би било едно от най-грешните решения, които ще вземете. Също толкова грешно би било да се доверите на близък човек с познания в графичните програми, който ви е обещал да ви направи лого, като подарък.

Следването на тенденциите също е характерна грешка. Определен стил в дизайна може да е актуален днес, но след време, когато има нови тенденции – фирменият ви знак може да изглежда неразбираемо и дори нелепо за хората.

Задължително е използването на векторни елементи, вместо растерни. Същевременно използването на готови векторни елементи е нежелателно, тъй като много скоро може да се окаже, че има и друга компания, която си е избрала същата векторна графика. Логото трябва да бъде уникално. Използването на прекалено детайлни графики или множество различни шрифтове също не е за препоръчване поради факта, че логата се поставят върху различни носители на информация.

 

Няколко финални съвета при избор на лого

Ако се разгледат логата на част от големите световни корпорации могат да бъдат направени определени изводи, относно това как би следвало да изглежда едно успешно фирмено лого. Едно от основните неща е, че овалните форми са за предпочитане пред ъгловатите, които се възприемат по-трудно от хората. Освен това е препоръчително логата да бъдат пропорционални, вместо силно разтеглени по ширина или височина. При комбинация от графика и текст те следва да имат обща визия.

Текст: