Как да направим печатната реклама работеща и привлекателна


Благодарим, че помагате тази статия да достигне до повече интересуващи се от темата:
  • 23
  •  
  •  
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
    26
    Shares

Три основни въпроса следва да си зададем, когато пристъпваме към създаване на една реклама: С какво ще бъдем полезни на хората? Кой ще види рекламата ни? Къде са хората, които ни интересуват? Тези въпроси са валидни за всеки тип реклама, включително и за печатната, която все по-често професионалистите, занимаващи се с маркетинг избягват. Едва около 1/3 от кампаниите залагат на печата. Вижте какво пропускате, ако сте сред останалите 2/3, които мислят, че печатът заема нищожна част от рекламния пазар.

 

СЪЗДАВАЙТЕ СЪДЪРЖАНИЕ, ПОЛЕЗНО ЗА ХОРАТА

Няма продукт, който да действа вдъхновяващо за купувачите. Важно е да покажете с какво Вашият продукт ще подобри живота на потребителите и по този начин ще ги спечелите. Хората не обичат да гледат оферти, а търсят съдържание. Не трябва да очаквате, че щом рекламирате, това вече означава, че хората ще видят тази реклама, тъй като почти всички сме си изградили радар и заобикаляме успешно натрапчивите рекламни послания. Съветвам Ви да наблегнете на съдържанието, което ако отговаря на следните три характеристики със сигурност ще получи много по-голямо внимание от хората и парите Ви няма да отидат на вятъра:

  • Привлечете внимание – Това може да стане чрез дизайн, персонализирано послание или мостра, прикрепена към Вашата печатна реклама. Дизайнът е особено важен, затова не залагайте на евтини решения. Към дизайна спадат множество процеси, сред които избор на хартия, въздействие на цветовете, избор на шрифтове, дори и довършителните елементи след печат. Бъдете готови да платите повече, за да получите наистина оригинални идеи. Друг метод за привличане на вниманието е персонализираното послание. Всеки обича да вижда името си, затова и Кока Кола заложиха на персонализирани етикети върху бутилките. Освен това хората обичат да помиришат, докоснат, опитат, чуят или видят нещо, затова при възможност поставете мостра на продукта. Комбинацията от дизайн, персонализация и мостра е сигурен начин, че точно Вашето рекламно послание ще бъде прегледано и най-вече запомнено сред морето от печатни материали.
  • Направете съдържанието интересно за получателите – Хората обичат да задават въпроси и да намират отговорите им. Най-лесно отговорите се намират в интернет, но използването на печатни материали може да предизвика задаването на въпроси, отговори на които да бъдат потърсени в последствие в търсачките или на Вашия сайт. Печатните медии стимулират мисленето и задаването на въпроси на база на прочетеното.
  • Формулирайте кратки и ясни послания – Кратките и ясни послания са по-лесно запомнящи се. Сложните термини и множеството параметри само ще отблъснат хората от печатните Ви материали, а следователно и от продукта. Бъдете кратки и ясни, и те сами ще потърсят допълнителна информация за продукта или услугата, която предлагате.

 

ПЕЧАТЪТ Е ГОЛЯМ, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ГОkeenprint-v1C-f

Сайтът Printisbig.com представя интересно проучване, проведено през 2012-а година, под формата на инфографика с множество факти и статистика в световен мащаб. Въпреки всички митове и слухове печатният сектор е голям (с 10 и повече пъти по-голям обем продажби в сравнение с музикалната индустрия, производството на игри или интернет рекламата). Той ще се запази такъв и в бъдеще. В допълнение той ще става дори още по-зелен. Всичко това се подкрепя от следните три факта:

  • Само 11% от отсечените дървета се използват за производство на хартия, а фирмите от хартиената индустрия засаждат повече дървета, отколкото използват;
  • За 70% от печатната реклама  се използва рециклирана хартия;
  • Четенето на вестник, вместо неговото електронно издание води до производството на 20% по малко въглероден двуокис.

От друга страна ежедневно генерираната нежелана електронна поща ( така нареченият SPAM) е много по вреден за околната среда от печата. Друг интересен факт е, че 24% от хората споделят печатни материали (докато споделянията в социални мрежи са в рамките на 5-10%, от хората, до които достига дадена публикация). Неоспорим факт е тенденцията за огромния ръст на поръчките за печат, които се правят през интернет. Подобни данни се наблюдават и в електронния ни магазин, където може да поръчате различни формуляри, печатни рекламни материали и календари. Към всяка поръчка може да прикачате файлове за печат или изготвяне на дизайн. Всичко това е на няколко клика разстояние от Вас.

 

БЪДЕТЕ ТАМ, КЪДЕТО СА КЛИЕНТИТЕ ВИ

Сравнително лесно е да прецените къде да рекламирате в интернет, но дали това е така и за печатните материали. Голяма част от маркетинг специалистите (както стана ясно по-рано – около 2/3) пропускат възможността, която дава печатната реклама. Всички те са на мнение,че печатът ще умре до няколко години, но всъщност по същия начин се говори за радиото или телевизията преди време, като в търсачките могат да бъдат намерени много подобни материали. Тенденциите в модата са циклични, затова докато всички залагат на присъствие в интернет, Вие може да се откроите като заложите на печатна реклама, която успешно може да доведе нови клиенти на сайта Ви или в електронния магазин.

Текст:


Благодарим, че помагате тази статия да достигне до повече интересуващи се от темата:
  • 23
  •  
  •  
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
    26
    Shares