Въпреки множеството примери и полезни съвети, които се дават за това как трябва да изглежда един рекламен флаер, винаги има такива, които в крайна сметка изглеждат покъртително. Вината за този резултат може да е във всяка една от страните в процеса. Има множество начинаещи дизайнери или просто фенове на графични програми, които решават да се научат за сметка на някого. Съществен проблем е и това, че фирмите, за които се разработват флаерите понякога избират най-ужасният вариант, доверявайки се на собственото си вътрешно чувство. За да не попадате в подобни ситуации и да бъдете давани като лош пример, моят съвет е винаги да се обръщате към професионалисти в дизайна и рекламата, като се вслушвате в съветите, които те дават.
Ще започна с една реклама на Apple от 1980-а година, тъй като в днешно време това е компанията с най-заинтригуващите реклами. Тук обаче, типично за периода, от компанията са се подвели със страшно много текст в показания флаер. В днешно време едва ли подобна реклама би била одобрена. От компанията просто биха описали продукта си най-много с едно изречение, дори и с една дума.
Прекалено голямото количество еротика или порнография е характерно за следващите няколко флаера. При такъв дизайн трябва да се внимава прекалено много с таргетирането на хората, които ще получат рекламата. Трябва да се замислим и за местата, на които ще се раздават флаерите.
От цветовата комбинация на следващия представен флаер може да получите най-малкото главоболие.
Всеки може да завиди за избора на шрифт и цвят на текстовете в дясната част на рекламата под този текст. При продължително гледане може да започнете да виждате странни сенки или дори да припаднете.
Изборът на снимка тук е покъртителен. Забравих да прочета останалото.
Очевидно в следващия флаер дизайнерът е използвал всички шрифтове, които са му били инсталирани на компютъра.
Ето едно щастливо прасенце, което с удоволствие ще отреже част от себе си, за да Ви нахрани. Приятен апетит.
След всичко показано до тук остана и един флаер на игра. Между другото всички реклами, в даден период, на подобни продукти изглежда по абсолютно един и същ начин.
Текст: Антон Даскалов