Мащабна рекламна кампания в подкрепа на правата на жените по целия свят стартира Организацията на обединените нации. Кампанията е създадена от Memac Ogilvy & Mather Dubai и използва предложенията от страна на световната търсачка Google при въвеждане на определени ключови думи. Самите търсения са направени на 9-ти Март 2013-а година и открито показват негативното отношение към жените и отричането на техните права. Авторите използват лицата на 4 жени като на мястото на устите им те поставят резултатите, които Google автоматично подсказва. Самите резултати се генерират на база най-често търсене от потребителите на търсачката. Сред тях спадат:
- Жените не трябва да имат права
- Жените не трябва да гласуват
- Жените трябва да си седят вкъщи / в кухнята
- Жените не могат да управляват автомобил
- Жените трябва да бъдат контролирани и т.н.
„Когато попаднахме на тези търсения, ние бяхме шокирани от тях и решихме, че трябва да направим нещо по въпроса.”, казва Christopher Hunt, Арт Директор на кампанията. Kareem Shuhaibar, копирайтър допълва: „Рекламите са шокиращи, защото показват още колко път трябва да изминем, за да постигнем това равенство между половете, за което всички говорим.”
Създадената през Юли 2010-а година организация ООН Жени, която е част от ООН, отговаря за въпросите свързани с правата на жените по целия свят. От организацията се опитват да решат проблеми с безопасността, здравето, равенството и други. „Тези търсения потвърждават факта, че е необходимо действията по утвърждаване правата на жените да продължат.”, казват от ООН Жени във връзка с кампанията.
Всеки от Вас може да се включи по темата в Twitter, използвайки хаштага: #womenshould.
Източник и снимки: unwomen.org
Превод: Антон Даскалов