Кога е точното време за поръчка на печатни материали за новогодишната кампания


В България почти нищо не се прави, както трябва, но все от някъде промяната трябва да започне. Редовна практика е печатните материали за новогодишната кампания да се поръчват малко след началото на месец Декември. Точно тогава гарантирано няма да получите това, което искате, във времето когато Ви трябва, а на всичко отгоре най-вероятно ще заплатите по-висока цена. Колкото по-рано планирате своята кампания, толкова по-голям контрол ще имате върху нея. Тук не става дума само за календарите, но и за различните рекламни подаръци, а дори и за поздравителните картички.

КАЛЕНДАРИ

На много места извън България вариантите за календари започват да се разработват още в началото на годината, след което се отпечатват и най-късно в средата на лятото вече могат да бъдат представени. По този начин компаниите имат достатъчно време да направят своя избор и да поръчат още през месец Септември, като по този начин си гарантират получаване на календарите максимално рано. Разпращайки рекламните календари през Ноември или началото на Декември многократно се увеличава шансът точно те да бъдат закачени на стената или поставени на бюрото. При наличие на по-дълъг срок за изготвяне на материалите и тяхната изработка може да заложите на нещо много по-разчупено, с което ще впечатлите хората. Съществуват множество такива примери, част от които може да видите в статията „Интересни модели за календари”.

РЕКЛАМНИ ПОДАРЪЦИ

Към рекламните подаръци спадат различни материали, които обаче трябва да са свързани с Вашия бизнес и клиентите Ви. Може да изберете сред множество модели на: химикалки, запалки, ключодържатели, часовници, чаши, подаръчни комплекти и т.н. В случай, че сте предвидили раздаването на голям брой от тях е добре да предвидите по-дълъг период за изработка (например 2-3 месеца). За по-големите бройки е препоръчително брандирането да става директно при изработката, като това води до огромни отстъпки в цената, но за сметка на това налага изчакване за доставка от чужбина.

ПОЗДРАВИТЕЛНИ КАРТИЧКИ

Може да Ви изглежда старомодно, но с изпращането на поздравителни картички за празниците може да привлечете много по-голямо внимание към себе си, отколкото с изпращането на електронна картичка по e-mail. Още по-голямо въздействие оказва ръчно написано или поне подписано послание. При всички случаи препоръчвам да заложите максимално на персонализирано послание.

КАК ДА ПОДГОТВИМ СВОЯТА НОВОГОДИШНА КАМПАНИЯ

Какво обаче следва да направите до момента на раздаване на своите материали. Ето няколко стъпки, които ще Ви спестят множество главоболия при поръчка на печатни материали за новогодишната кампания. Същите са в сила и при печат на формуляри и рекламни материали.

На първо място прегледайте миналогодишната си кампания и преценете кои материали са били полезни за Вас и кои не, след което въз основа зададените теми и поставените цели изберете на какво да заложите през настоящата. Препоръчително е тази част да бъде свършена в края на месец Август или началото на Септември. Колкото по-рано сте готови с това, толкова по-голяма е вероятността да успеете да се възползвате от различни отстъпки и промоции, предлагани от печатниците.

Предвидете достатъчно време за изготвяне, преглед, извършване на корекции и одобрение на графичния дизайн. В случай, че кампанията Ви ще бъде с персонализирано послание междувременно трябва да бъде подготвена и базата данни с получатели. Интересна възможност е да принтирате специални оферти на своя календар или картичка, за да подтикнете получателите към действие. За целта трябва да планирате интересни кампании в рамките на цяла година напред.

Когато говорим за поздравителни картички също има различни детайли, които следва да бъдат съобразени в кампанията. Тук отново е препоръчително максимално рано да се заемете с тази задача. Освен, че това ще осигури достатъчно време за дизайн, изчистване на посланията, обработване на базите с получатели и разпращането, но също така ще може да избегнете някои често допускани грешки. Една от тях е разпращането на еднотипни картички до различни получатели. Освен разделението по пол, в базата Ви попадат хора, с различни интереси и вероизповедания. Не е подходящо да честитите Коледа на човек с мюсюлманско вероизповедание например. Поздравителните картички могат да се ползват за различни случаи и не са запазена марка само за Коледа и Нова година. Замислете се за различни религиозни или национални празници, а защо не и за началото на пролетта.

Заложете на достатъчно дебела и ефектна хартия. Все пак поздравителната картичка не трябва да изглежда евтина. Използвайте кратко послание и впечатляващ дизайн, за да събудите интереса и картичката да бъде прочетена. Възползвайте се максимално от възможностите за персонализация, чрез което ще достигнете максимално близо до своите клиенти.

Преценете правилно сроковете за разпращане и достигане на картичките до техните получатели. Забавянето дори с ден може да доведе до неприятно усещане в отсрещната страна. Пак тук е добре да проверите и в случай на необходимост да актуализирте адресите на получателите.

С максимално ранното изготвяне, поръчване и раздаване на своите материали не само ще постигнете повече приходи, при по-малко извършени разходи, но ще разполагате с повече свободно време, което да отделите на семейството и приятелите си през празничните дни.

Текст: