Много съм радостен, когато имам възможност да пиша за благотворителни акции, в които сме успели да помогнем. Особено, когато те са инициирани от младите хора в България. Това само показва, че бъдещето на страната е в сигурни ръце. Преди да кажете, че съм луд и, че младите са незаинтересовани и мързеливи ще ви споделя два случая, а след това ще ви разкажа и за инициативата на абитуриентите от Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София.
Помните ли учениците, които спасиха бездомното куче в Южния парк? Е, случаят не е единичен. Още един такъв бе описан вчера от Letiashtata Kozzila Erato. Във Facebook профила си тя разказа за мъж в инвалидна количка, който е имал затруднение да се качи в автобус 72. При наличието на много мъже и жени на спирката и в превозното средство единствените, които помагат той да бъде качен в автобуса са група ученици.
С всичко това искам да покажа, че младите хора не са само такива, каквито ги представят в медиите и с това стигам до писмото, което получих преди седмица. С мен се свърза Виктория Василева, която тази година завършва Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“. Заедно със свои съученици те стартират кампания по случай изпращането на своя випуск. Инициативата носи наименованието “Панаир на добрината” и има за цел учениците да не си купуват нови рокли и ризи за датата на изпращане (15 май), а вместо това да посрещнат този очакван от всички абитуриенти празник с бели тениски или потници. Част от средствата, които ще спестят, ще бъдат дарени на така наречените „пеперудени деца“ – деца, страдащи от булозна епидермолиза. Това е много тежко и нелечимо кожно заболяване. При него обикновените дейности като ходене и хранене причиняват мехури и рани, като от тежко изгаряне. Инициативата разчита със събраните пари да бъдат закупени животоспасяващи превръзки и кремове, за да се облекчат за определен период семействата на тези деца. Сумата за издръжка в много случай надвишава 1500 лв месечно. Учениците се надяват по този начин да привлекат вниманието на медиите, както и на Министерство на здравеопазването. Последното дава обещание през 2012 средствата за консумативите на болните деца да бъдат поети от НЗОК, но и до ден днешен няма резултат. Как протича инициативата може да следите на създадената за целта Facebook страница, носеща името “Панаир на добрината”.
Надявам се да сме успели да помогнем дори и с малко, чрез отпечатването на плакати за инициативата на Виктория и нейните съученици. Също така се надявам да се включат максимален брой ученици от 2 АЕГ, а защо не и от други училища в София и страната. Печатница Оптимал принт и в бъдеще при възможност ще помага, с безвъзмездно отпечатване или такова на производствени цени, в инициативи свързани с деца в неравностойно положение. Ние вярваме, че всеки и най-вече децата, имат право на адекватно лечение и достъпна среда. Това е втората кампания, в която взимаме участие. Първата бе на сдружение Азбукари, които вече изградиха адаптирана площадка за деца със специфични потребности в София, а в момента събират средства за изграждане на втора такава във Велико Търново.
Текст: Антон Даскалов