Как да измерим ефективността на печатната реклама


Живеем в свят, в който трябва да правим множество избори. В сферата на маркетинга и рекламата най-често трябва да бъде разрешен генералният въпрос какви средства да вложим, но още по-важно е каква възвръщаемост ще ни донесе това. Голяма част от малкия и среден бизнес насочва средства основно за интернет реклама, подведен от факта, че там ефективността може да бъде измерена лесно и точно. Да, ама не! Социалните мрежи и търсачките предоставят данни, които в повечето случаи трудно може да проверите. В още по-честия случай рекламата се показва на неправилните хора и така изведнъж се оказва, че сте дали пари на вятъра за интернет реклама. Добре създадената и правилно таргетирана печатна реклама ще свърши много по-добра работа, при това за същите средства, които бихте дали за интернет реклама. Предлагам ви 4 съвета как да измервате ефективността на печатната реклама:

 

ОТПЕЧАТАЙТЕ ПЕРСОНАЛЕН НОМЕР

Възползвайте се от възможностите на дигиталния печат, като поставите персонален номер. Той в никакъв случай не е задължително да е съставен само от цифри, а може да съдържа всякакви знаци. Упоменете, че при използване на този код (чрез въвеждане online, изпращане по e-mail или продиктуване по телефон), потребителят ще получи отстъпка. По този начин лесно ще определите колко от отпечатаните реклами са били ефективни. Тук е мястото да отбележа, че ако познавате получателите на рекламата и персонализирате посланието (чрез специални оферти за продукти, към които вече е проявяван интерес) ще постигнете много по-висока ефективност.

 

ОТПЕЧАТАЙТЕ БЛАНКА, КОЯТО ИЗИСКВА ДЕЙСТВИЕ

Няма как да покажете всичко, което предлагате само в един печатен маркетингов материал. Всеки потребител има специфични изисквания. Ето защо може да му позволите сам да посочи това, от което се нуждае. Вместо да правите стандартни флаери със снимки и параметри на продукти, защо просто не отпечатате бланка за запитване или заявка. Същата може да бъде изпратена по пощата (традиционна или електронна чрез снимане/сканиране) или по факс. Друга опция е отпечатването на анкета с награда, което също ще повиши ефективността на печатната реклама.

 

ОТПЕЧАТАЙТЕ КОНКРЕТЕН ТЕЛЕФОНЕН НОМЕР

Използвайте телефонен номер, чрез който да проследявате обажданията само от тази печатна кампания. По този начин, без да се налага да питате потребителите, ще знаете по какъв начин са се свързали с вас. В случай, че имате централа, може да зададете отделен вътрешен номер за всяка една печатна кампания.

ОТПЕЧАТАЙТЕ УНИКАЛЕН ИНТЕРНЕТ АДРЕС

Чрез използване на уникален интернет адрес, който е вписан в печатната реклама или е достъпен чрез сканиране на QR код, ще имате възможност да обвържете кампанията с предимствата на Google Analytics за проследяване на ефективността.

 

ЕФЕКТИВНОСТТА НА ПЕЧАТНАТА РЕКЛАМА Е ВЪВ ВАШИ РЪЦЕ

Убедете се сами в ефективността на печатната реклама чрез тези 4 примера. Винаги търсете допълнителни възможности за персонализация на своите печатни материали, за да привлечете още по-голямо внимание. Събирайте информация за всеки, който се е свързал с вас, дори и да не сте стигнали до изпълнение на поръчка. Не на последно място използвайте пълния капацитет на своите изградени бази данни с потребители. Успех!

Текст: