Персонализация с добавена реалност


На 6 Юни 2014 година се проведе второто издание Open Days, организирано от Българската асоциация за съвременна графика и печат (БАСГП), която е член на Fespa. Основна тема в зала 2 беше „Персонализацията и директният маркетинг“. Лекцията, която смело мога да твърдя, че отнесе не само моята, но и главите на всички присъстващи, беше на тема „Уау факторът на чистия 1:1 маркетинг и OnLife маркетинга“, която изнесе  Рафи Албо . Той е основател на израелската компания SEGMARKETING, която вече 13 години работи в сферата на маркетинг, мобилна добавена реалност, лоялен маркетинг и персонализирана комуникация. Неговата основна мисия е да докосне емоциите на потребителите, чрез комбиниране на печатни и софтуерни технологии. Демонстрираните около 20 примера доказаха на всички присъстващи, че печатът няма да умре. Единствената необходима съставка е огромно желание за създаване на креативни кампании от страна на рекламни агенции, които да докоснат сърцата на потребителите. Убеден съм, че печатният бранш в България е готов да изпълни подобни кампании, стига да се намеря достатъчно иновативни компании, готови за подобни маркетингови проекти. Ето само част от нещата, с които Рафи Албо ни остави без дъх:

open-days-rafi-albo-presentation-1

ПЕРСОНАЛИЗИРАНА КАМПАНИЯ, КОЯТО ПОСТИГНА 85% ОБРАТНА ВРЪЗКА

Рафи Албо започна с кампания на магазини за детска мода, при която на 45 000 майки са изпратени персонализирани картички, съдържащи името на майката и детето, с предложение, на което никоя майка не би устояла, а именно въпросът дали иска да види детето си като звезда на корицата на техния нов каталог. Над 90% от майките влизат и попълват форма във Facebook приложението, създадено за целта. Основната идея на кампанията обаче е, каталозите да не се разпространяват по пощата, а да бъдат получени в магазините, когато е излязла новата колекция и разбира се дрехите са на най-високи цени. БУМ! Отново около 90% от заявилите персонализирана корица отиват и получават новия каталог на място. А, на корицата греят снимки на тяхното дете. Дали магазините не са отбелязали бум в продажбите в този период? Със сигурност кампанията е в пъти по-успешна от тази с персонализираните етикети на Coca Cola, която доведе до множество разхвърляни щандове на магазини от деца, опитващи се да открият своето име на някоя бутилка. Разбира се подобни кампании са приложими и за различни опаковки, например за храни, които потребителите със сигурност ще запазят и използват дълго.

open-days-rafi-albo-presentation-2

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ, ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕ НА БАРКОД

Баркодовете са скучни и грозни? Не е задължително. Те могат да бъдат разпечатани и изрязани под различни форми. Вече не е нужно да надписвате картички. Чрез определено мобилно приложение Вие може да запишете свое послание за любим човек. Дори не е задължително посланието да е само от Вас. Може да заснемете и баба си, или братовчедите, които учат в Америка. Необходимо е само да залепите стикер, чието сканиране с мобилен телефон ще покаже на мобилното устройство на потребителя, всички Ваши пожелания. А, стикерите могат да са с различни забавни форми. На снимката са показани две от мострите, които ни подари Рафи Албо. Във всяка кутийка има по три изрязани стикерчета, готови за послания.

memory-stickers

 

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ С ДОБАВЕНА РЕАЛНОСТ

Сътрудничеството между печат и мобилни устройства може да предостави на маркетинга нови невиждани възможности. В презентацията на Рафи Албо бяха показани различни опции за това. От разшифроване на скрито текстово послание, премине се през визуализиране на видео, чрез сканиране на определено изображение и се стигне до 3D реалност. Много от нещата няма как да бъдат описани, защото са направени с цел да докоснат емоционално потребителя. Краткото видео ще скицира възможностите на персонализацията с добавена реалност.

За няколко минути презентация през главата ми преминаха куп приложения на този тип персонализация. Реално тя е приложима навсякъде – плакати за събития, книги (не само за корици, но и за съдържание), пощенски картички, дори визитки. Чрез тази технология могат да се създават и множество игри и книжки за най-малките, които вече са се научили да боравят с таблет.

open-days-rafi-albo-presentation-3

 

Текст: