Колко струва изработката на най-скъпото фирмено лого в света


Всеки си задава въпроса каква е реалната цена, която следва да заплати за фирмено лого на своята компания. По-важно е обаче не цената, а това каква стойност ще има вашия бранд за потребителите. Със сигурност има различни ценови опции в зависимост от бюджета и поставените изисквания. За малките компании цената е водеща, но когато сте световен лидер това е най-малкото, което ви смущава. Въпреки това има световни корпорации, които не са платили и цент за своето фирмено лого. Това не им пречи да са лидери в своя бранш, именно поради факта, че предлагат голяма добавена стойност за своите потребители.

ФИРМЕНО ЛОГО БЕЗ ПАРИ

Колкото да не ви се вярва компании като Google, Microsoft и Coca-Cola не са платили нищо за създаването на своите фирмени лога. Визията на търсачката Google е създадена от един от нейните съоснователи Sergei Brin през 1998 година, като за целта той е използвал софтуера за обработка на графични изображения GIMP. Microsoft направи редизайн на корпоративната си идентичност през 2012 година. Новото фирмено лого е създадено от екипа на компанията, като в голяма степен наподобява предходната визия. По мнение на експерти в графичния дизайн от софтуерния гигант са можели да се справят доста по-добре с промяната в тяхното лого. Най-разпознаваемото лого в цял свят, това на Coca Cola е създадено през далечната 1886 година от Frank M. Robinson, който е бил счетоводител и партньор на основателя John S. Pemberton. Негово е и предложението за име на компанията. Интересен е фактът, че от създаването си досега логото е претърпяло почти незначителни козметични промени и е актуално вече почти 130 години.

Тук е мястото да бъдат посочени още два световни гиганта, които са платили по-малко от 100 долара за своите фирмени лога. Става дума за Nike и Twitter. Логото на спортната компания е създадено през 1971 и изглежда изненадващо цената му да е само 35$. Това е сумата, която е платена за графичния елемент с неопределена форма от един от създателите на компанията Phil Knight. Сумата е платена на графичния дизайнер Carolyn Davidson, който е студент в същия университет, като създателя на Nike. Колкото до Twitter, синята птичка е закупена за 15$ от сайт за продажба на векторни изображения. Самият създател е получил едва 6$ след приспаднатите такси и комисионни.

 

ФИРМЕНО ЛОГО ЗА МНООООГО ПАРИ

Тъй като вече стана дума за Coca Cola е редно да се отбележи колко струва ребрандирането на основния конкурент на компанията – Pepsi. През 2008 година това става на стойност 1 000 000 $. Голяма част от хората считат тази промяна за огромна грешка и във връзка с това компанията отнесе доста шеги в социалните мрежи.

pepsi

Най-високата цена за фирмено лого обаче е платена от антивирусната компания Symantec – 1 280 000 000 $. Да, един милиард двеста и осемдесет милиона долара! С тази промяна те влизат в историята, като компанията платила най-висока цена за ребрандиране.

verisign-symantec

Надявам се, че сте се убедили, че разликата в цената за изработка на фирмено лого може да бъде от земята до небето. Въпреки това, хвърлянето на огромна сума не ви гарантира успех. Ето защо ако се чувствате достатъчно креативни, може да опитате да създадете лого, което да бъде запомнено за дълги години, като това на Coca-Cola. За целта може да разгледате и нашите насоки в тази област. Винаги може да свалите безплатни векторни лога и да ги използвате за своята идентичност, но не забравяйте, че логото трябва да бъде уникално и да ви отличава от останалите. Все пак Twitter са се справили успешно по този начин. Ето защо моята препоръка е да потърсите професионална помощ за своята корпоративна идентичност. Едва ли някой ще поиска от вас цената, която е платена от Symantec, но пък е възможно и да станете обект на шеги, като случая с Pepsi.

Текст: